Covid-19: Aktuellt 14 maj

Information från Region Halland/Smittskydd Halland

Vaccinationsstatus

Från och med idag startar bokningarna i fas 4. Det har varit ett bra intresse för att boka och fram till nu hade knappt 2700 personer bokat in sig för vaccination, varav 88 % digitalt.

Kommande vecka börjar fyllas med bokningar, men det finns några tider kvar på framför allt vaccinationscentralen i Halmstad och på strandängshälsan i Laholm. Från vecka 21 till vecka 23 finns det gott om tider.

Bokningssläppen för v.20 är nu också klara. Så här ser kommande släpp ut under nästa vecka:

• Måndag 17 maj, personer födda 1966 (eller tidigare)
  • Onsdag 19 maj, personer födda 1968 (eller tidigare)
  • Bokningssläppen fortsätter därefter, vi återkommer med när i tid det blir.

Ovanstående bokningssläpp kommuniceras via 1177.se samt regionhalland.se samt annonseras i dagspressen imorgon den 15/5. Vi fortsätter också påminna personer mellan 18-59 år i riskgrupp att boka in sig.

Bokning ska i första hand göras digitalt på 1177.se/Halland, men vaccinationsbokningen på telefon har denna veckan öppet vardagar 8-17 samt lördag 9-15.

Från och med vecka 20 ges dos 1 företrädelsevis på vaccinationscentralerna i Halmstad, Falkenberg och Kungsbacka samt vid Vårdcentralen Hylte, på Strandängshälsan i Mellbystrand och Neptunuskliniken i Varberg (tills vaccinationscentralen i Varberg öppnar v.22). Detta eftersom övriga vaccinerande utbudspunkter då ger dos 2 i större omfattning.

På tisdag 18/5 planeras en invånarsändning kl 11.00 som beskriver arbetet i fas 4 och planeringen framåt. Följd den gärna på regionhalland.se.

Publicerad: 2021-05-14