Covid-19: Aktuellt 20 maj

Information från Region Halland/Smittskydd Halland

Vaccinationsstatus

Planeringen för bokningssläppen i v.21 ser ut såhär:
– Tisdag 25 maj, personer födda 1972 (eller tidigare)
– Torsdag 27 maj, personer födda 1974 (eller tidigare)

Bokningssläppen fortsätter därefter, vi återkommer med när i tid det blir.

Ovanstående bokningssläpp kommuniceras via 1177.se samt regionhalland.se samt annonseras i dagspressen på lördag den 22/5.
Bokning hänvisas i första hand till att ske digitalt på 1177.se/Halland men vaccinationsbokningen på telefon finns också och har öppet vardagar 8-17. Vaccinationstider ligger ca 3-4 veckor fram i tiden. Från och med vecka 20 ges dos 1 företrädelsevis på vaccinationscentralerna i Halmstad, Falkenberg och Kungsbacka samt vid Vårdcentralen Hylte, på Strandängshälsan i Mellbystrand och Neptunuskliniken i Varberg (tills vaccinationscentralen i Varberg öppnar v.22). Detta eftersom övriga vaccinerande utbudspunkter då ger dos 2 i större omfattning.

Affisch och infoblad till gravida i riskgrupp

Nu finns en affisch att sätta upp i väntrum för gravida i riskgrupp. Där finns även ett infoblad för vårdpersonal att dela ut till gravida i riskgrupp.

Publicerad: 2021-05-21