Digitala föreläsningar Våga fråga! (om suicidprevention)

Lokal nämnd Falkenberg tillsammans med Falkenbergs suicidpreventiva nätverk erbjuder den digitala föreläsningen ”Våga fråga!”, vid fyra olika tillfällen i vår, genom den ideella organisationen Suicide Zero.

Klicka på bilden för att se den större.

Föreläsningen ”Våga fråga!” genomförs digitalt och är framtagen i samråd med och granskad av ledande expertis inom suicidprevention. Den tar ungefär en timme och tar upp fakta och myter om självmord, varningssignaler samt hur du kan prata med någon som mår dåligt. Efter föreläsningen ges möjlighet att under 30 minuter ställa frågor till Suicide Zero.

MÅLGRUPP: Du som är över 18 år och som vill ha mer kunskap om hur vi tillsammans kan bidra till en ökad psykisk hälsa och förebygga suicid (självmord).

PRIS: Utbildningen är kostnadsfri.

DATUM OCH ANMÄLAN: Utbildningen genomförs digitalt via Teams. Du väljer själv vilket av dessa tillfällen som passar dig!  Anmäl dig senast dagen innan föreläsningen. Bekräftelse mailas ut kontinuerligt.

Anmäla till den 30 mars, kl 13:30-15:00
Anmäla till den 14 april, kl 18:00-19:30
Anmäla till den 6 maj, kl 18:00-19:30
Anmäla till den 26 maj, kl 13:30-15:00

Frågor om anmälan besvaras av Anna Sehlstedt: Anna.Sehlstedt@regionhalland.se
Frågor om innehåll besvaras av Karin Nilsson: Karin.C.Nilsson@regionhalland.se

Vill du veta mer om Lokal nämnd Falkenbergs kunskapshöjande insats inom psykisk ohälsa och suicid eller Falkenbergs suicidpreventiva nätverk kan du läsa mer om det på hemsidan Lokal nämnd Falkenberg.

Publicerad: 2021-02-26