Läkemedelsleveranser uteblir under måndag den 22 juli

Läkemedelsleveranser till Region Halland och kommunala akutläkemedelsförråd uteblir på måndag den 22 juli på grund av driftstörning hos leverantören Tamro.

Leverantören bedömer att problemet kommer bli åtgärdat under helgen men resulterar i att samtliga leveranser av läkemedel till vårdenheter utebli under måndagen.

För förvaltningar som tillhör sjukhusen (HS, PSH, ADH) kommer de varor som skulle skickats idag att levereras med ordinarie leverans på tisdag (23/7).

Informationen om uteblivna leveranser berör inte gula backar med slutenvårdsdos (dosrullar till patienter) eller gröna backar (cytostatikaläkemedel).

För akuta behov kan akutbeställningar läggas enligt ordinarie rutin.

För enheter inom Närsjukvården Halland (NSVH) samt kommunala läkemedelsförråd kommer läkemedelsleveransen att ske nästkommande ordinarie leveranstillfälle. Vid behov som inte kan vänta till nästkommande tillfälle kan RGS Logistikservice kontaktas (tfn 010-476 19 00) för att om möjligt tidigarelägga leveransen under nästkommande vecka.

Publicerad: 2024-07-19