NCS Öppenvårdstempkurva används i Närsjukvården från 2020-01-27

NSC Öppenvårdstempkurva används för att dokumentera de läkemedel som ges på mottagning för enstaka eller återkommande behandlingar i öppenvård samt in- och utfarter.
De enheter som redan dokumenterar i NCS Öppenvårdstempkurva är;

• Njur-och Dialysmottagningarna i Halmstad och Varberg
  • Medicinmottagningarna i Varberg
  • Onkologiska behandlingsenheterna, Hallands sjukhus
  • Allergimottagningen och Mottagningen för diabetes och hormonella sjukdomar i Halmstad

Läkemedelsinformationen i NCS Öppenvårdstempkurva är klinikbunden. Information om behandling kan i stället ses i NCS Ordinationshistorik som nu blir en ännu mer komplett informationskälla över patientens samlade läkemedelsinformation.  För mer information om ordinationshistorik, se guiden Ordinationshistorik i VAS-hjälpen alternativt online-filmerna i kompetensportalen, sök NCS Öppenvårdstempkurva.

Länk till Kompetensportalen för er som jobbar inom kommunen eller är privat vårdgivare

Länk till Kompetensportalen för er som jobbar inom Region Halland

Information om tänkt arbetssätt samt frågor finner ni här:

Arbetssätt NCS Öppenvårdstempkurva

Närsjukvården egenregi:
Magnus Garell magnus.garell@regionhalland.se
Linda Lissdotter linda.lissdotter@regionhalland.se

Objekt Läkemedel och privata vårdcentraler:
Linda Nordlöf linda.nordlof@regionhalland.se

Läkemedelssupporten
Vid frågor som berör journalföring av läkemedelshantering i NCS Läkemedelsmodul samt in- och utfarter kan du kontakta Läkemedelssupporten på tfn 010-47 61900 och få hjälp.

Publicerad: 2020-01-27