Nu finns den Generiska modellen för rehabilitering och delar av försäkringsmedicinskt arbete för klinisk verksamhet tillgänglig som ett stöd i rehabiliteringsarbete!

Den generiska modellen för rehabilitering är tänkt att vara ett stöd i kliniska verksamheter och omfattar patienter med behov av rehabilitering och i vissa fall sjukskrivning.
Modellen är tänkt att kunna användas såväl av ledning som medarbetare och beskriver på ett övergripande sätt hur rehabilitering och försäkringsmedicin kan integreras i den kliniska verksamheten.

Modellen beskriver och ger förslag på vad som bör ingå i de olika delarna av rehabiliterings- och sjukskrivningsprocessen. Den är framtagen för att säkerställa kvalitet och patientsäkerhet i varje patientmöte för att uppnå god, jämlik och kunskapsbaserad vård. Rehabiliteringen skall integreras i ett så tidigt skede som möjligt i patientens vårdprocess och inte ses som en efterföljande, parallell eller separat process.

Var kan jag ta del av mer information?
Modellen kommer presenteras på Kunskapsstyrningsdagen den 18/11 2022.
Läs mer på Vårdgivarwebben Rehabilitering, habilitering och försäkringsmedicin – Vårdgivare (regionhalland.se) för att ta del av modellen samt sammanfattande PowerPoint.

Kontaktperson: frida.lindh@regionhalland.se

Publicerad: 2022-10-26