Nu kan du skriva intyg för sjukresa på webben – vi visar hur!

Från den 23 april kan du utfärda ett intyg för sjukresa på webben. Då lanserar vi vår nya webbportal.

Enligt regelverket kan du som är legitimerad personal utfärda intyg för sjukresor, om din patient inte har förmågan att ta sig till eller från vården på grund av hälsoskäl. För patienter som är över 85 år krävs inget intyg.

Som ett led i lanseringen finns vi tillgängliga på plats för att visa dig den nya webblösningen och svara på frågor om sjukresor, till exempel när intyg skall utfärdas enligt gällande regelverk.

Du kan träffa oss:

15/4 kl 8–12 på Hallands sjukhus Kungsbacka i lokal Tjolöholm
15/4 kl 14–17 på Falkenbergs vårdcentral, ing B.
18/4 kl 8–12 på Hallands sjukhus Varberg, lokal Bocksten
18/4 kl 13–17 på Hallands sjukhus Halmstad, lokal Briggen/Barken

Under flera år har utveckling av webbportal skett i samverkan med Västra Götalandsregionen, CGI och Region Hallands IT.

– Webblösningen gör att intygen inte längre behöver skickas per post eller faxas. Det underlättar administrationen för de som utfärdar intyg men även för våra handläggare på GAS. Äntligen är vi i mål, säger Fredrik Dahlberg, avdelningschef för Sjukresor Halland.

Ta nu möjligheten att börja använda webben och välkommen att besöka oss på någon av dessa tider. Ingen föranmälan krävs.

Varmt välkommen!

Publicerad: 2019-04-15