Terapirekommendationer Halland byter utseende!

När?
Torsdagen den 19 september.

Varför?
De problem vi dragits med vad gäller användarvänlighet har inte gått att lösa på nuvarande plattform. Det är ett av skälen till att Terapirekommendationer Halland flyttar till en ny plattform och i och med det får ett nytt utseende.

Hjälp oss!
Återkoppla gärna till oss hur du upplever de nya lösningarna och vad som kan förbättras ytterligare. Förhoppningsvis finns det redan från start möjlighet att skicka kommentarer till oss på redaktionen via sidan. Maila oss annars gärna på lakemedelskommitten@regionhalland.se!

Hur annorlunda blir det?

•  Terapirekommendationer Halland kommer att ha samma adress: https://vardgivare.regionhalland.se/terapirek/!
  • Sökfunktionen kommer (åtminstone tillfälligt) kräva att du klickar på ”Sök” längst till höger i sökfältet, alternativt trycker på enter. Sökresultatet presenteras sedan på en ny sida.
  • När du klickar på ett kapitel kommer du vidare till en ny sida för respektive kapitel (för att komma runt problemen vi haft med scrollande i en lång och knepig vänstermeny).
  • En länkstig kommer att presenteras under sökfältet, så att du vet var du befinner dig och kan navigera tillbaka till kapitlets eller Terapirekommendationernas förstasida.

Ett stort tack till våra webbutvecklare som tålmodigt lyssnat, förklarat och gjort sitt bästa för att skapa lösningar som passar våra behov och önskemål! Förutsättningarna verkar goda för att jobba vidare med användarvänligheten på den nya plattformen.

Läkemedelskommittén Halland

Publicerad: 2019-09-09