Nytt gränssnitt för att söka i nationella HSA-katalogen

Region Hallands lokala katalog Hallandskatalogen skickar var tjugonde minut uppgifter om personal och verksamheter till nationella HSA-katalogen.

Alla organisationer som är verksamma inom hälso- och sjukvården i landet, det vill säga alla regioner, kommuner och de flesta privata vårdgivare, lagrar på samma sätt sina uppgifter i HSA.

Nu har Inera lanserat ett nytt och förbättrat gränssnitt för att hitta kontaktuppgifter till personal och verksamhet i hela landet. Kravet för att komma åt gränssnittet är att du själv finns i HSA-katalogen och kan identifera dig med ditt SITHS-kort:

Sök i HSA

Återkoppla gärna till INFO.hallandskatalogen@regionhalland.se vid tankar och synpunkter på det nya gränssnittet så sammanställs de och förmedlas vidare till Inera.

Publicerad: 2023-02-02