Nytt material om användande av munskydd

Patienter, besökare och personal inom vård och omsorg uppmanas nu bära munskydd, enligt tillfälligt utökad rekommendation. Nytt informationsmaterial finns här på Vårdgivarwebben.

Patienter, besökare och personal inom vård- och omsorg uppmanas att bära munskydd när man vistas i vård- och omsorgslokaler i Region Halland, för att minska risken för smittspridning av covid-19, enligt den tillfälligt utökade rekommendation som publicerades förra veckan, efter samråd mellan Region Hallands hälso- och sjukvårdsdirektör, Smittskydd och Vårdhygien.

Nu finns material tillgängligt på Vårdgivarwebben för hälso- och sjukvård samt kommunal vård och omsorg inom Region Halland.

Ladda ner materialet, tryck ut det och sätt upp det synligt och tillgängligt i era lokaler.
Affisch för patienter och besökare om munskydd (A3)
Affisch för patienter och besökare om munskydd (A4)
Informationsblad till patienter och besökare (A5)

Kontakt: Carianne.Vessin-Sevholt