Obs! Via systemet Websesam beställs självtest covid-19 (PCR)- ej via e-post

Arbetsplatser inom regionens hälso- och sjukvård och privata vårdcentraler med flera ska beställa självtest covid-19 (PCR) till sina medarbetare och i vissa fall patienter (gravida och de med kraftigt nedsatt immunförsvar) så att de kan ha ett självtest covid-19 (PCR) hemma och använda när de blir förkylda eller får andra symtom på covid-19, registrera på 1177.se och lämna in i självprovtagningens svarta lådan utanför vårdcentral eller sjukhus i Halland.

Beställningen görs i systemet Websesam (obs! ej via e-post eller telefon) på artikelnummer 611343 Självtest covid-19 (PCR) Mobilt-BankID

Detta gäller inte kommunens äldreomsorg – där hanteras beställningarna centralt i respektive kommun, ingen beställning direkt via websesam för kommunal äldreomsorg.

Publicerad: 2022-02-09