Direkt till innehållet

Rättningar och uppdateringar i Journalia-AK

Tisdag 24 november kommer Journalia-AK att uppdateras med rättningar av flera fel som uppmärksammats efter driftsättningen.

 

Uppgraderingen kommer att ske efter kl. 17 den 24/11 och påverkar inte arbetet för den som är inloggad i systemet. Uppdateringarna aktiveras i systemet nästa gång inloggning sker i Journalia-AK.

 

Gäller rättning av följande problem:

  • Stängknappen fungerar inte i dialogen klara brev, endast kortkommando F3 har fungerat.
  • Importerade provsvar som markerats som ”hanteras av INGEN” har ändå presenterats på patienternas doseringssida med fråga om provsvar ska importeras.
  • Meddelandet för val av utskriftsalternativ i dialogen Brevproduktion stängs ner innan val av utskrift hinner göras.
  • När analys vid daglig kontroll (AK Kontroll) görs för enheter med förkortning innehållande Å, Ä eller Ö görs så presenteras inte antal brev som finns i postfilen på ett korrekt sätt.

 

Utveckling:

  • Provsvar som importeras där inget svarsvärde finns utan endast koden SE K-PK kommer att sorteras bort och slipper således hanteras. Denna utveckling har tagits fram för att minska hanteringen av provsvar som inte genererar något resultat och som tidigare fått markeras som ”hanteras av INGEN”.

 

Planering pågår för att driftsätta ytterligare rättningar och förbättringar inom kort.

 

För mer information angående uppdateringen se Förtydligande av rättningar i Journalia-AK

För mer information kring Journalia-AK och löpande uppdateringar titta på informationssidan för Journalia-AK på vårdgivarwebben.

 

Behövs ytterligare hjälp eller support med systemet går det bra att kontakta supporten.

Läkemedelssupporten nås på telefon 010 – 47 619 00 Välj servicedesk IT och Telefoni, därefter får ni valet Läkemedel.

Det finns även möjlighet att registrera ett ärende via Servicedesk

 

 

Publicerad: 2020-11-23

Senast ändrad: