Slutspurt i uppgraderingen av SITHS-kort

Vi går nu in i slutförandet med uppgraderingen av SITHS-korten. Det är därför önskvärt att så många som möjligt har uppgraderat sitt SITHS-kort senast den 30 september.

Varför behöver jag uppgradera mitt SITHS-kort?

Redan idag krävs ett uppgraderat SITHS-kort för att ett fåtal olika funktioner ska fungera och det kan när som helst dyka upp ytterligare som ställer detta krav.

Senare i höst kommer de nationella tjänsterna, ex Pascal, NPÖ, Webcert m.fl., att kräva ett uppgraderat SITHS-kort för att kunna logga in. Innan dess måste alla medarbetare som använder de nationella tjänsterna ha ett uppgraderat SITHS-kort för att kunna fortsätta att jobba i systemen.

Under hösten görs också ett ”massutbyte” av många SITHS-kort. För att undvika att dessa aktiviteter krockar i tiden är det därför värdefullt om du innan den 30 september uppgraderar ditt SITSH-kort, då kan du också få ett så bra stöd som möjligt från medarbetarna på Servicecenter.

Publicerad: 2020-09-25