Sommartider i Hallandskatalogen – checklista för dig som är chef

Som chef ansvarar du för att uppgifterna om din personal och din verksamhet i Hallandskatalogen hålls uppdaterade och korrekta – i alla lägen, året runt.

Här kommer några punkter för dig som chef att bocka av inför sommaren.

Ta del av introduktionen i Kompetensportalen

För att förstå varför det är viktigt att som chef ta ett aktivt ansvar för arbetet i katalogen rekommenderar vi att du tar del av den korta introduktionen för chefer i Kompetensportalen:

Introduktion för chefer inom Region Halland

Introduktion för chefer hos privata vårdgivare

Säkerställ bemanning

Det är hög tid för dig som chef att se till att det finns kataloguppdaterare i tjänst under hela semesterperioden. Om det inte går att lösa med ordinarie kataloguppdaterare så går det ofta att hjälpas åt över klinikgränserna.

Kontakta HAK-ansvarig i din förvaltning om du behöver hjälp.

Glöm inte att meddela dina medarbetare vilka kataloguppdaterare de ska vända sig till under respektive period!

Informera dina kataloguppdaterare

Du ska alltid vara noga med att kommunicera med dina kataloguppdaterare, men extra viktigt nu i semestertider är att se till att kataloguppdaterare får vetskap om till exempel:

• eventuella nyanställningar eller avslut som är på gång
  • förändrade öppet- och telefontider
  • vem som ersätter vem kring Hallandskatalogen

Med detta önskar Hallandskatalogens förvaltning dig en glad sommar!

Publicerad: 2022-06-09