Direkt till innehållet

VAS – nytt tekniskt flöde för digitala kallelser 1177 den 19 januari

​Onsdag den 19 januari förändras det tekniska flödet VAS – 1177 Inkorg. Arbetet kräver inget driftstopp utan genomförs utan påverkan för invånare eller verksamhet.

Bakgrunden är att dagens lösning där inkorgsmeddelande skapas via Engagemangsindex är bristfällig och behöver bytas ut. Inera har därför tagit fram ett nytt tjänstekontrakt – AddMessage – som ska användas för att skapa inkorgsmeddelanden i 1177. För mer information se Inera – 1177 Inkorg

Efter förändringen kommer besök som avbokas eller läggs åter till väntelista att generera ett inkorgmeddelande i 1177. I övrigt sker inga förändringar i befintlig webbtidboksfunktionalitet. För bilder och detaljer, se bifogad PP-presentation.

Vi rekommenderar att befintliga rutiner för information till patienten i samband med avbokning/åter till väntelista fortsätter gälla även efter förändringen.

Vid frågor eller problem kontakta Servicedesk via ärende i SD+ eller telefon.

VAS – övergång AddMessage 220119.pptx

Publicerad: 2022-01-15

Senast ändrad: