Direkt till innehållet

VAS – Problem med tomma kallelser i 1177 efter övergången till Addmessages

​I samband med övergången till nytt tekniskt flöde för webbkallelser/inkorgsmeddelanden i 1177 den 19 januari uppstod ett fel som gör att vissa inkorgsmeddelanden visas utan textinnehåll i 1177:

  • Den bokade tiden påverkas inte, den finns och visas under ”Bokade tider”.
  • I inkorgsmeddelandet framgår dock endast vilken mottagning som är avsändare men inte vilket datum och klockslag som besöket är bokat. Övrig tilläggsinformation, länkar osv saknas också i inkorgsmeddelandet.
  • Felet påverkar inte utskrivna papperskallelser.

Ett fel är hittat och rättat men 136 webbkallelser som skickades den 19/1 har drabbats av felet. Arbete pågår med att ta fram vilka kallelser det gäller och de mottagningar som drabbats kommer att kontaktas med information om vilka patienter det gäller för att kunna säkerställa att papperskallelser skickats.

Det finns en risk för kvarvarande fel i vissa kallelser. Det är därför viktigt att alla eventuella fall där patienter hör av sig om tomma kallelser rapporteras via telefon eller ärende till Servicedesk. Observera att personuppgifter behövs för att kunna felsöka och rätta.

För att säkra att all information når patienten rekommenderar vi också att papperskallelser alltid skickas.

Publicerad: 2022-01-21

Senast ändrad: