Direkt till innehållet

Logga in med tjänstekort, SITHS 1177

Datainspektionen kräver att säkerheten i 1177 Vårdguiden e-tjänster är hög. För vårdpersonal krävs därför inloggning med tjänstekort, SITHS.

För vårdgivare i e-tjänsterna på 1177 Vårdguiden har Datainspektionen beslutat att inloggning med tjänstekort ska vara det enda inloggningssättet från och med den 1 oktober 2011. Använd e-tjänstekortet för att logga in i 1177 Vårdguidens e-tjänster.

Felmeddelande i 1177 Vårdguidens e-tjänster

”Webbsidan kan inte visas”

Åtgärd:

  1. Stäng ner alla webbfönster och öppna upp inloggningssidan till e-tjänsterna på 1177.se igen. Om detta inte hjälper…
  2. Stäng ner alla webbfönster, öppna upp startsidan. Längst upp, bort till höger på sidan finns en flik som heter Verktyg.
    Klicka på den. Längst ner står det Internetalternativ. Klicka där. Nu får man upp en ny ruta. Välj Webbhistorik- klicka på Ta bort…
    På nästa sida  ser du till att bara Cookies är ” ibockat”.
    Klicka sedan på ta bort. Sedan ska det fungera, i vissa fall behöver datorn startas om innan det fungerar.

Vårdgivaren har inte tillräcklig/rätt behörighet

Orsak:  Detta kan bero på att någon redan tagit hand om ärendet som generade mailet.
Åtgärd: För att vara säker på att det inte ligger några andra ärenden att ta hand om gå in via https://www.1177.se/e-tjanster-support och titta under inkomna ärenden (för ärendemottagare) eller Mina tilldelade ärenden (för vårdgivare)

Vårdgivaren finns inte med i landstingets elektroniska katalog

Orsak:  Detta kan bero på att du finns registrerad i något annat landstings elektroniska katalog
Åtgärd: För att ändå kunna logga in välj ditt Telia Certifikat istället när du får möjlighet att välja mellan SITHS och Telia. Det är samma koder som gäller.

Om innehållet
Senast ändrad: