Felanmälan
När det blivit fel i leveransen från Förrådsservice kan detta meddelas till kundtjänst. Felanmälan kan till exempel avse något av följande:
- saknad följesedel
- saknat gods
- fellevererad artikel
- felbeställd artikel
- utebliven leverans
När ni kontaktar kundtjänst är det viktigt att ha uppgift om gällande ordernummer till hands.
Retur av förrådsartikel
Det är möjligt att returnera artikel till Förrådsservice och få kreditering för returnerat antal. Notera dock att det finns följande begränsningar att beakta:
- Artikel i webbutiken (Websesam) med status "Beställningsvara" accepteras inte i retur
- Kylvara accepteras normalt inte i retur
- Sterilt material accepteras endast i obruten transportförpackning
- Artikel som beställts genom beställningsservice kan returneras om leverantören accepterar returen.
Vid retur av förrådsartikel ska blankett för retur alltid bifogas. Blanketten (inklusive guide) finns att hämta nederst på denna sida ("Returgods till Logistikservice").
Reklamation av produkt
Vid tillfälle då det upptäckts fel eller brist på en produkt som är upphandlad av Region Halland, görs en skriftlig reklamation av berörd produkt. Reklamationen skickas till Regionupphandling och där handläggs ärendet av materialkonsulenten. Formulär för reklamation finns att hämta nederst på denna sida ("Anmälan om produktreklamation och transportskada").
Anmäla transportskadat gods
Anmälan om transportskadat gods meddelas till Förrådsservice. Anmälan ska ske med det formulär som finns nederst på denna sida ("Anmälan om produktreklamation och transportskada").
Kundtjänst och support
Förrådsservice - kundtjänst
E-post: rgs.kundtjanst@regionhalland.se
Telefon: 010-476 19 00
Helgfri måndag-torsdag, 07:00 – 16:00,
fredag, kl 07:00 – 15:00
Materialkonsulent
Funktionen är endast avsedd för regionens verksamheter.
Formulär för retur och reklamation
Anmälan om produktreklamation och transportskada