Direkt till innehållet

Felanmälan, retur och reklamation

Här beskrivs hur man ska göra när det blivit fel i leveransen eller om man behöver felanmäla eller reklamera beställda varor.

Felanmälan

När det blivit ett fel i leveransen från lager- och logistikservice, ska detta meddelas till vår kundsupport. När ni kontaktar kundsupport är det viktigt att ha uppgift om beställningens ordernummer tillhands. Felanmälan kan avse något av följande:

  • saknad följesedel
  • saknat gods
  • fellevererad artikel
  • felbeställd artikel
  • utebliven leverans

Retur av lagerförd artikel

Det är möjligt att returnera artiklar till lager- och logistikservice och få kreditering för returnerat antal. Notera dock att det finns följande begränsningar att beakta:

  • Artikel i webbutiken med status ”Beställningsvara” accepteras inte i retur.
  • Kylvara accepteras normalt inte i retur
  • Sterilt material accepteras endast i obruten transportförpackning
  • Artiklar som inte är lagerförda kan accepteras i retur men det sker efter prövning av lager- och logistikservice

Reklamation vid fel eller brist på produkt

Vid tillfälle då det upptäckts ett fel eller en brist på en produkt, som är upphandlad av Region Halland, ska det göras en skriftlig reklamation av berörd produkt. Reklamationen skickas till regionens upphandlingsavdelning.

Anmälan om transportskadat gods

Anmälan om transportskadat gods meddelas till lager- och logistikservice.

Anmälan om returgods

Reklamation av produkt eller transportskadat gods (internt Region Halland)

Reklamation av produkt eller transportskadat gods (privat vårdgivare)

Senast ändrad: