Direkt till innehållet

1177 Vårdguidens e-tjänster

1177 Vårdguidens e-tjänster möjliggör digital kommunikation mellan vårdgivare och invånare. Invånaren kan göra sina vårdärenden och kontakta vården tex boka tid, förnya recept och läsa sin journal på tider som passar hen. Det är ett komplement till andra sätt att kontakta vården och uppfyller de krav på säkerhet och sekretess som ställs inom vården. E-tjänsterna är en del av 1177 Vårdguiden som också består av 1177 Vårdguiden på telefon och webbplatsen 1177.se.

På sidan Digitala tjänster hittar man vilket grundutbud av e-tjänster verksamheten ska erbjuda samt mål och uppföljning.

Invånare loggar in med e-legitimation eller lösenord och sms via www.1177.se

Vårdpersonal loggar in med e-tjänstekort, SITHS kort via Personalverktyget

För att kunna ta emot ärenden från invånare behöver mottagningen vara ansluten till 1177 Vårdguidens e-tjänster och personalen behöver finnas med Hallandskatalogen, HAK.

Om er verksamhet är intresserad av att ansluta sig till 1177 Vårdguidens e-tjänster kontaktar ni systemförvaltningen via ett ärende i Servicedesk, eHälsa – 1177 Beställning

Läs mer om 1177 vårdguidens e-tjänster

Kontaktuppgifter

Verksamhetsfrågor:

Anna Thelin, Objektledare

Telefon 070-811 02 63

Ulrika Åkesson, Objektspecialist

Telefon 070-511 06 48

För teknisk support:

Nationell vårdgivarsupport nås via mail e-tjanster@1177.se eller

telefon 0771 - 25 10 10

Öppet 06:00-22:00 varje dag

För invånare:

Nationell invånarsupport

telefon 0770-72 00 00

Öppet 06:00-22:00 alla dagar

Relaterad information

Mer om 1177 Vårdguidens e-tjänster (Inera)

Blanketter, manualer och rutiner

Hjälp och manualer (Inera)

Frågor och svar om ombudsfunktionen 1177 för vårdgivare

Ombud för barn lathund för föräldrar

Standardvillkorstexter för ärendetyper

Standardvillkorstexter för ärendetyper - Anteckning

Senast ändrad: