E-tjänsterna på 1177 möjliggör digital kommunikation mellan vårdgivare och invånare. Invånaren kan göra sina vårdärenden och kontakta vården, t ex boka tid, förnya recept och läsa sin journal på tider som passar hen. Det är ett komplement till andra sätt att kontakta vården och uppfyller de krav på säkerhet och sekretess som ställs inom vården. E-tjänsterna är en del av 1177 som också består av 1177 på telefon och webbplatsen 1177.se.
På sidan Digitala tjänster hittar man vilket grundutbud av e-tjänster verksamheten ska erbjuda samt mål och uppföljning.
Invånare loggar in med e-legitimation eller lösenord och sms via www.1177.se
Vårdpersonal loggar in med e-tjänstekort, SITHS kort via Personalverktyget
För att kunna ta emot ärenden från invånare behöver mottagningen vara ansluten till e-tjänster på 1177 och personalen behöver finnas med Hallandskatalogen, HAK.
Om er verksamhet är intresserad av att ansluta sig till e-tjänster på 1177 kontaktar ni systemförvaltningen via ett ärende i Servicedesk, eHälsa – 1177 Beställning
Kontaktuppgifter
Verksamhetsfrågor:
Anna Thelin, Objektledare
Yvonne Mårlind, Objektspecialist
Boel Göransson, Objektspecialist
För teknisk support:
Nationell vårdgivarsupport nås via mail e-tjanster@1177.se eller
telefon 0771 - 25 10 10
Öppet 06:00-22:00 varje dag
För invånare:
Nationell invånarsupport
telefon 0770-72 00 00
Öppet 06:00-22:00 alla dagar
Relaterad information
Mer om e-tjänster på 1177 (Inera)
Blanketter, manualer och rutiner
1177 – Frågor och svar om ombudstjänsten
Guide - barn och unga i e-tjänster på 1177 och Journalen
Standardvillkorstexter för ärendetyper
Standardvillkorstexter för ärendetyper - Anteckning