Direkt till innehållet

e-tjänster på 1177

E-tjänsterna på 1177 möjliggör digital kommunikation mellan vårdgivare och invånare. Invånaren kan göra sina vårdärenden och kontakta vården, t ex boka tid, förnya recept och läsa sin journal på tider som passar hen. Det är ett komplement till andra sätt att kontakta vården och uppfyller de krav på säkerhet och sekretess som ställs inom vården. E-tjänsterna är en del av 1177 som också består av 1177 på telefon och webbplatsen 1177.se.

På sidan Digitala tjänster hittar man vilket grundutbud av e-tjänster verksamheten ska erbjuda samt mål och uppföljning.

Invånare loggar in med e-legitimation eller lösenord och sms via www.1177.se

Vårdpersonal loggar in med e-tjänstekort, SITHS kort via Personalverktyget

För att kunna ta emot ärenden från invånare behöver mottagningen vara ansluten till e-tjänster på 1177 och personalen behöver finnas med Hallandskatalogen, HAK.

Om er verksamhet är intresserad av att ansluta sig till e-tjänster på 1177 kontaktar ni systemförvaltningen via ett ärende i Servicedesk, eHälsa – 1177 Beställning

Läs mer om e-tjänster på 1177

Kontaktuppgifter

Verksamhetsfrågor:

Anna Thelin, Objektledare

Yvonne Mårlind, Objektspecialist

Boel Göransson, Objektspecialist

 

För teknisk support:

Nationell vårdgivarsupport nås via mail e-tjanster@1177.se eller

telefon 0771 - 25 10 10

Öppet 06:00-22:00 varje dag

För invånare:

Nationell invånarsupport

telefon 0770-72 00 00

Öppet 06:00-22:00 alla dagar

Relaterad information

Mer om e-tjänster på 1177 (Inera)

Blanketter, manualer och rutiner

1177 – Frågor och svar om ombudstjänsten

Guide - barn och unga i e-tjänster på 1177 och Journalen

Standardvillkorstexter för ärendetyper

Standardvillkorstexter för ärendetyper - Anteckning

Manual – Lokal administratör

Manual – Ärendemottagare

Manual – Ärendehanterare

Manual – Kontoadministratör

Guide - Redigering av Villkorstexter

Senast ändrad: