Direkt till innehållet

Felanmälan, retur och reklamation

Felanmälan, retur och reklamation

Här beskrivs hur man ska göra när det blivit fel i leveransen eller om man behöver felanmälan eller reklamera beställda varor.

Felanmälan

När det blivit ett fel i leveransen från lager- och logistikservice, ska detta meddelas till vår kundsupport. När ni kontaktar kundsupport är det viktigt att ha uppgift om beställningens ordernummer tillhands. Felanmälan kan avse något av följande:

  • saknad följesedel
  • saknat gods
  • fellevererad artikel
  • felbeställd artikel
  • utebliven leverans

Retur av lagerförda varor

Det är möjligt att returnera varorna till lager- och logistikservice och få kreditering för returnerat antal.  Dock måste en returblankett fyllas i.

Notera dock att det finns följande begränsningar att beakta:

  • Varor som ej är lagerförda hos logistikservice accepteras inte.
  • Kylvaror och sterilt material accepteras inte.

    Vid frågor angående returer mejla logistikservice@regionhalland.se

Reklamation vid fel eller brist på produkt

Vid tillfälle då det upptäckts ett fel eller en brist på en produkt, som är upphandlad av Region Halland, ska det göras en skriftlig reklamation av berörd produkt. Reklamationen skickas till regionens upphandlingsavdelning. (Se länk nedan)

Anmälan om transportskadat gods

Anmälan om transportskadat gods meddelas till lager- och logistikservice.

Anmälan om returgods (Returblankett)

Reklamation av produkt eller transportskadat gods (internt Region Halland)

Reklamation av produkt eller transportskadat gods (privat vårdgivare)

 

Senast ändrad: