Hälso- och sjukvårdsavdelningens webbinarium

Fokus Hälso- och sjukvård Halland är ett webbinarium för utveckling och inspiration där du får ta del av goda exempel, erfarenheter och aktuell forskning. Här kan du anmäla dig till kommande webbinarier och se inspelningar från tidigare tillfällen.

Webbinarierna arrangeras av Regionkontorets hälso- och sjukvårdsavdelning och riktar sig till alla anställda i Region Halland samt vårdgivare inom Vårdvalet.

På webbinarierna lyfter vi relevanta ämnen för hälso- och sjukvården i Halland, till exempel god och nära vård, informationsdriven vård och kunskapsstyrning.

Varje tillfälle består av ett antal kortare föreläsningar. Du väljer om du vill vara med under hela webbinariet eller bara någon enskild föreläsning.

Anmäl dig till nästa webbinarium

Datum och tid

Fredag den 18 oktober kl 08.30-10.00 (anmälan senast den 17 oktober)

Fredag den 29 november kl 08.30.10.00 (anmälan senast den 28 november)

Plats

Webbinariet hålls i Microsoft Teams och kommer att spelas in. Du som anmäler dig får en kalenderbokning i outlook med länk till webbinariet.

Skicka din anmälan här (e-post) Kom ihåg att ange vilket datum din anmälan gäller

Tidigare webbinarier

Inpelningen publiceras inom kort.

Programpunkter

• Boendeförråd en ny typ av kommunala läkemedelsförråd: Föredragande Anna-Lena Waldestål, läkemedelsstrateg, Kvalitet inom hälso- och sjukvård
  • AI & ML in Healthcare: Your Easy Introduction: Föredragande Farzaneh Etminani, strategi, FoU Halland
  • Hjärtsjukvård i Halland: Föredragande Miltiadis Triantafyllou, överläkare, Medicinkliniken, Hallands sjukhus