Hallandskatalogen tar inte semester – öppettider och andra uppgifter ska hållas uppdaterade
Inför sommarens semestertider vill vi påminna om vikten av att Hallandskatalogen hålls korrekt och uppdaterad. Som chef ansvarar du för att informationen om din verksamhet är tillförlitlig och aktuell, även när ordinarie personal är på semester. Uppgifterna är bland annat avgörande för att 1177 på telefon ska kunna hänvisa rätt under sommaren.
Behov av ersättare
Löser ni årets sommarperiod med ordinarie kataloguppdaterare? Om inte, behöver ersättare utses och anmälas till förvaltningsansvarig för Hallandskatalogen så snart som möjligt.
Meddela förändringar
För att säkerställa att både patienter, medarbetare och 1177 på telefon får rätt information, kom ihåg att meddela kataloguppdaterare i god tid så att de kan uppdatera:
- Tillfälliga stängningar under sommaren
- Ändrade öppettider under vissa veckor
- Nyanställningar eller avslut av medarbetare
Nyckeln till framgång
Det är först när du som chef och kataloguppdaterare samarbetar kring Hallandskatalogen som vi lägger grunden för att våra system ska fungera smidigt och pålitligt – oavsett tid på året.
Publicerad: 2025-06-10
Senast ändrad: