Informationstillfälle på temat avgifter och regelverk för utländska personer

Nu är det dags igen för information/utbildning gällande avgifter och regler för utlandssvenskar och utländska personer samt för personer med uppehållstillstånd.

Målgrupp för utbildningen är medicinska sekreterare och övrig hälso- och sjukvårdspersonal som är i kontakt med utländska turister och utlandssvenskar för besök inom både öppenvård och heldygnsvård.

Nedan finns informationstillfällena att anmäla sig till i kompetensportalen.

Tillfällen för information

2024-05-30, 10.00-11.30

2024-05-30, 13.00-14.30

2024-05-31, 09.00-10.30

Kursen genomförs via teams och den kommer inte att spelas in.

Syftet med utbildningen är att få kunskap och att förstå regelverken som finns kring bl a utländska personer, asyl mfl och att hitta informationen i avgiftshandboken.

Om du jobbar i Region Halland så använder du den här länken: Avgifter och regler för utlandssvenskar och utländska turister samt för personer med uppehållstillstånd (luvit.se)

Om du jobbar i privat vårdverksamhet så använder du den här länken: Avgifter och regler för utlandssvenska och utländska turister samt för personer med uppehållstillstånd (luvit.se)

För dig som jobbar i privat verksamhet och inte har ett konto i kompetensportalen

Första gången du besöker Region Hallands Kompetensportal med kurskatalog gäller följande:

Spara sen sidan som ett bokmärke/favorit i din webbläsare.

• I inloggningsrutan skapar du ett konto om du inte har det. Du ska också ange faktureringsuppgifter till din arbetsgivare för eventuella utbildningskostnader. Alla fält är tvingande.
  • När du klickar på Registrera längst ner under dina kontouppgifter, då blir ditt konto sparat och du kan nu söka upp utbildningen i kurskatalogen.

Nästa gång du ska anmäla dig till en annan utbildning, då loggar du in via inloggningsrutan i länken ovan.

Publicerad: 2024-04-19