Renodling av vilka styrande dokument som visas på Vårdgivarwebben

Från och med 6 september visas ett begränsat antal styrande dokument på Vårdgivarwebben.

Bakgrunden är ett tidigare beslut från Regionkontorets ledning utifrån att innehållet på Vårdgivarwebben ska vara regionövergripande. Fram till nu har användare kunnat nå även lokala styrande dokument på Vårdgivarwebben, men från den 6 september är det alltså inte längre möjligt.

Från och med den 6 september visas följande dokumenttyper på Vårdgivarwebben:

– Styrande dokument som gäller för Region Halland och som är taggad med Vårdgivarwebben

– Styrande dokument som även berör kommunerna

– Styrande dokument som gäller även för privata aktörer

Du som är medarbetare i Region Halland når alla styrande dokument – lokala som regionövergripande – via intranätet eller direkt i ledningssystemet.

Om du har frågor eller inte hittar dokument du söker, välkommen att kontakta:

Edna Sinkjaer Sköld, strateg: Edna.Sinkjaer-Skold@regionhalland.se

Eva Jadeling, hälso- och sjukvårdsstrateg: Eva.Jadeling@regionhalland.se

Det pågår ett utvecklingsarbete kring Vårdgivarwebben. Ett av syftena är att medarbetare ska kunna nå allt relevant innehåll via Vårdgivarwebben.

Publicerad: 2023-08-28