Så påverkar en eventuell strejk serviceleveranser från Regionservice

Kommunal har varslat om strejk som aktiveras 18 april, kl.07:00. Den här stridsåtgärden påverkar Regionservices logistik- och städverksamhet i Halmstad och därmed också vår förmåga att leverera dessa servicetjänster. Här nedan beskrivs hur aviserad strejk påverkar olika serviceleveranser från Regionservice.

För de som har behov av förrådsartiklar som beställs i webbutiken, och som har ordinarie leveransdag på torsdag 18 april, fredag 19 april och måndag 22 april, behöver beställning ske senast måndag 15 april, kl. 15:00, för att få leverans på ordinarie leveransdag. För de som lägger en utökad volym, jämfört med ordinarie beställningskvantiteter, har Logistikservice rätt att begränsa beställningsantalet och minska antalet till den volym som senast beställdes. De produkter som inte ligger på centrallagrets lagerhylla finns inte garanti för leverans innan torsdag.

Logistikverksamhet tar normalt emot beställningar för hämtning av farligt avfall, men under en strejk är detta inte möjligt att betjäna.

Om strejk aktiveras kommer Regionservice inte att kunna sortera någon post, vilket gäller både inkommande och utgående post. Den s.k. internpostservicen kan därmed inte utföras under en eventuell strejk. Postförsändelser som förmedlas direkt mellan er verksamhet och Postnord påverkas ej.

Endast enstaka privata vårdgivare köper städtjänster av Regionservice, så här bedömer Regionservice att en strejk inte påverkar denna målgrupp i väsentlig omfattning.

Publicerad: 2024-04-15