Så tar du ut rätt avgift för utländska och utlandssvenska patienter

Ett år går fort och nu är det åter igen dags att ha informationstillfällen för avgifter och regelverk för bland annat utländska personer och utlandssvenskar.

Informationstillfällena sker via teams och ni får anmäla er till någon av tillfällena i kompetensportalen. Denna information kommer till samordnare så ni får sprida till berörda och så får varje verksamhet se vilka som kan vara i behov av att vara med.

Syfte med utbildningen

Du ska:

• förstå regelverken som finns för bland annat utländska turister, asylsökande och utlandssvenskar,
  • veta vad som är rätt handlingar,
  • hitta information i avgiftshandboken och få in den ersättning som ni har rätt till.

Inför varje möte kommer en påminnelse och bekräftelse att skickas ut till de som är anmälda med länk till teamsmötet.

Anmäl dig här (privat verksamhet)

Utbildning privat verksamhet: Avgifter och regler för utlandssvenska och utländska turister

De här tillfällena finns att anmäla sig till:

• 2023-05-23, klockan 10-11.30
  • 2023-05-24, klockan 10-11.30
  • 2023-05-24, klockan 13.30-15

Om du arbetar i privat verksamhet och inte har konto

Första gången du besöker Region Hallands Kompetensportal med kurskatalog gäller följande:

• I inloggningsrutan skapar du ett konto om du inte har det. Du ska också ange faktureringsuppgifter till din arbetsgivare för eventuella utbildningskostnader. Alla fält är tvingande.
  • När du klickar på Registrera längst ner under dina kontouppgifter, då blir ditt konto sparat och du kan nu söka upp utbildningen i kurskatalogen.

Nästa gång du ska anmäla dig till en annan utbildning, logga in här:

Kompetensportalen för externa användare (Spara sidan som ett bokmärke/favorit i din webbläsare).

Anmäl dig här (Region Halland)

Arbetare du i en verksamhet inom Region Halland anmäler du dig här:

Utbildning Region Halland: Avgifter och regler för utlandssvenska och utländska turister

Publicerad: 2023-05-05