Mobil självincheckning är en digital tjänst som ger patienten möjlighet att själv ankomstregistrera och hantera eventuell betalning av sitt bokade besök.
Tjänsten är integrerad med Cosmic så att vårdkontakten blir ankomstregistrerat i journalsystemet. Patientavgiften som patienten ska betala sätts i bokningsunderlagen vid bokning.
Patienten kan välja att betala med faktura, betalkort eller Swish. Val faktura finns inte för privata vårdgivare.
Patientens bokade besök aktiveras för inloggning i Mobil självincheckning två timmar innan besöket och patienten kan logga in på följande sätt:
- Via SMS-länken som skickas ut två timmar innan besöket
- Med QR-kod som dirigerar patienten vidare till inloggningssidan
- Skriva in adressen https://incheckning.regionhalland.se i webbläsaren
Kontaktuppgifter
kontaktuppgifter-1'>Marie Paulsson, applikationsledare
Ebba Pettersson, applikationsspecialist
Britt-Inger Pettersson, utvecklare (Avgiftshandboken)
Marie Glasell, objektspecialist (VAS)
Felanmälan och support
felanmalan-och-support-2'>Lägg ett ärende till ServiceDesk eller ring tfn 010-476 19 00.
Blanketter och manualer
Blankett – Återbetalning av patientavgift på grund av felaktig debitering
Film