Apotekstjänst ersätter Apoteket AB som dosleverantör i Region Halland

I början av februari 2025 byter Region Halland leverantör för tjänsten öppenvårdsdos. Leveranser av dosläkemedel samt hela förpackningar går då över från Apoteket AB till Apotekstjänst Sverige AB.

Praktisk information som är viktig för dig som förskrivare kommer att ges från Region Halland längre fram och i samband med bytet av dosleverantör i februari 2025.

Bytet av leverantör innebär små förändringar för dig som är förskrivare eller arbetar inom vården. Receptändringar görs som vanligt i Pascal och de förskrivningar som redan är registrerade flyttar med till Apotekstjänst. Stopptiderna kommer att vara samma som tidigare, det vill säga kl. 13.00 för både receptändringar och beställning av helförpackning.

Direktleveranser erbjuds samtliga verksamheter som har direktleverans från befintlig leverantör idag enligt separat avtal mellan Apotekstjänst och respektive verksamhet.

Information om tjänsten, blanketter och vanliga frågor och svar finns på Apotekstjänst hemsida Apotekstjänst (apotekstjanst.se)

Kontaktuppgifter vid eventuella frågor:

Apotekstjänst Sverige AB

Tel. kundtjänst 010-221 69 70

Apoteket AB (befintlig leverantör)

Tel. kundtjänst 010-447 74 99

Kontaktperson Region Halland