FoU:s forskningsavdelning flyttar till Regionkontoret

Region Hallands avdelning för forskning och utbildning, FoU, består av två underavdelningar, en för forskning och en för utbildning. Medarbetare vid FoU jobbar idag från kontor vid Hallands sjukhus i både Halmstad och Varberg. I maj flyttar forskningsavdelningen till RK.

Regionkontoret på Södra vägen 9 blir ny hemvist för FoU:s forskningsavdelning när flytten från nuvarande lokaler på Hallands sjukhus i Halmstad genomförs under maj månad. Flytten beräknas vara klar i slutet på vecka 20, 2024.

Utbildningsavdelningen vid FoU stannar kvar i befintliga lokaler, både på Hallands sjukhus Halmstad och Hallands sjukhus Varberg.

FoU behåller även ett par rum för möten i de nuvarande lokalerna, på Hallands sjukhus i Halmstad och i Varberg.

Hur lokalerna som forskningsavdelningen lämnar ska användas framöver planeras på fastighetsavdelningen.

Publicerad: 2024-04-29