OBS! Läkemedelsleveranser uteblir under tisdag 24 september

Läkemedelsleveranser till Region Halland uteblir på tisdag den 24 september på grund av driftstörningar hos leverantören Tamro. Problemet är nu åtgärdat, men har resulterat i att samtliga leveranser av läkemedel till vårdenheter uteblir under tisdagen.

För förvaltningar som tillhör sjukhusen (HS, PSH, ADH) kommer de varor som skulle ha skickats idag istället att levereras med ordinarie leverans på onsdag den 25 september.

Informationen om uteblivna leveranser berör inte gula backar med slutenvårdsdos (dosrullar till patienter) eller gröna backar (cytostatikaläkemedel).

För akuta behov kan akutbeställningar läggas enligt ordinarie rutin.

För enheter inom NSVH samt kommunala läkemedelsförråd kommer läkemedelsleveransen att ske nästkommande ordinarie leveranstillfälle.

Vid behov som inte kan vänta tills nästkommande tillfälle kan RGS Logistikservice kontaktas (tel. 010-47 61 900) för att om möjligt tidigarelägga leveransen under nästkommande vecka.

Läkemedelsenheten Halland 2024-09-24

Publicerad: 2024-09-24