E-tjänsterna på 1177 gör det möjligt att ha digital kommunikation mellan vårdgivare och invånare. Invånaren kan göra sina vårdärenden och kontakta vården – till exempel boka tid, förnya recept och läsa sin journal på tider som passar hen.
E-tjänsterna är ett komplement till andra sätt att kontakta vården och uppfyller de krav på säkerhet och sekretess som ställs inom vården. E-tjänsterna är en del av 1177 som också består av 1177 på telefon och webbplatsen 1177.se.
Inloggning och ta emot ärenden
Invånare loggar in med e-legitimation på www.1177.se
Vårdpersonal loggar in med e-tjänstekort, SITHS-kort via Personalverktyget
Ansluta verksamhet till e-tjänster på 1177
För att kunna ta emot ärenden från invånare behöver mottagningen vara ansluten till e-tjänster på 1177 och personalen behöver finnas med Hallandskatalogen, HAK.
Om er verksamhet är intresserad av att ansluta sig till e-tjänster på 1177 kontakta systemförvaltningen via ett ärende i Servicedesk, eHälsa – 1177 Beställning
På sidan Digitala tjänster finns grundutbudet av e-tjänster som verksamheten ska erbjuda, samt mål och uppföljning.
Kontaktuppgifter
Verksamhetsfrågor
Marie Paulsson, applikationsledare, marie.paulsson@regionhalland.se
Boel Göransson, applikationsspecialist, boel.goransson@regionhalland.se
Ebba Pettersson, applikationsspecialist, ebba.pettersson@regionhalland.se
Jenni Karlsson, applikationsspecialist, jenni.karlsson@regionhalland.se
Linnea Blomster, applikationsspecialist, linnea.blomster@regionhalland.se
Yvonne Mårlind, applikationsspecialist, yvonne.marlind@regionhalland.se
Teknisk support
Nationell vårdgivarsupport nås via mail e-tjanster@1177.se eller telefon 0771 - 25 10 10 (öppet 06.00-22.00 varje dag)
För invånare
Nationell invånarsupport
Telefon 0770-72 00 00 (öppet 06.00-22.00 alla dagar)
Relaterad information
Blanketter, manualer och rutiner
1177 – Frågor och svar om ombudstjänsten
Guide – barn och unga i e-tjänster på 1177 och Journalen