Direkt till innehållet

Inloggningsproblem i NCS Läkemedelsmodul – Pågående driftstörning

Från den 16/3 efter genomförd uppgradering och serverbyte för NCS Läkemedelsmodul så har det uppkommit en del inloggningsproblem i systemet som gör att vissa användare inte kan nå NCS.

Det exakta felet är ännu inte fullt ut identifierat men vår leverantör arbetar med felsökning och för att komma fram till en bra åtgärd som kan lösa problemet så snart som möjligt. Men fram till en lösning finns att tillgå kommer problematiken att finnas kvar, det finns inga åtgärder som vi kan göra för att lösa detta problem med inloggning om det uppstår.

Det är när nedan felmeddelande visas som är det problem med själva inloggningen och autentiseringen mot NCS Läkemedelsmodul, vilket det i dagsläget inte finns någon lösning för.

Felet kan inträffa sporadiskt för en användare och ibland kan det fungera igen utan problem senare samma dag eller nästa dag. Ingen logik i när felet uppstår har kunnat identifierats.

 

Installationsproblem
Det kan även i vissa fall vara så att NCS Läkemedelsmodul inte har kunnat installeras korrekt på en viss dator. Då visas istället felmeddelande om att ”NCS inte är tillgängligt eller installerat” eller så står systemet bara och ”snurrar” utan att starta upp.  Vid problem med installation av NCS Läkemedelsmodul så behöver detta anmälas till ServiceDesk för hjälp med ominstallation av systemet på den specifika datorn.

 

För felanmälan eller hjälp med felsökning kontakta supporten,
tel: 010 – 47 91 600 eller registrera ett ärende till ServiceDesk.

Publicerad: 2023-03-24

Senast ändrad: