Medspeech, uppdaterad information gällande det nya digitala dikteringssystemet

​Uppdaterad information gällande driftsättning av Medspeech, det nya digitala dikteringssystemet i Region Halland.

Förseningen av driftsättning VAS 37.0 innebar en veckas förskjutning av tidplanen för Medspeech.

Driftsättning pilot, Vårdcentralen Håsten, är beslutad att ske den 25 september. Om allt går enligt plan innebär det att Medspeech driftsätts för alla andra enheter inom Region Halland natten till onsdagen den 23 oktober.

Mer detaljerad information inklusive enklare manualer kommer att distribueras vecka 40. Observera att Medspeech är ett enkelt system att lära sig och igenkänningsfaktorn relaterad till dagens Diktett är stor – detta bekräftas av de användare som fått möjlighet att se testversionen av Medspeech.

Vid frågor är ni välkomna att kontakta undertecknad.

Bengt Ingesson

Projektledare, tfn 0702-2948233