Nu kan patienter själva boka sin tid för provtagning

LABORATORIET INFORMERAR - Klinisk kemi 191217

Från den 3 december kan patienter som blivit uppmanade att ta prover på Provtagningen Hallands sjukhus Halmstad, Varberg eller Kungsbacka samt Provtagningen Falkenberg själva boka genom att logga in på www.1177.se och boka en tid. Skulle sedan tiden behöva ändras kan de även själva omboka eller avboka sin tid på samma ställe. Möjligheten att komma på drop-in finns kvar för dem som föredrar det.

I andra regioner där webbtidbokning införts på provtagningen har det resulterat i en jämnare fördelning av patienter över veckodagarna vilket i sin tur lett till kortare väntan för patienterna och jämnare arbetsbelastning för personalen på provtagningen.

Nu behöver vi er hjälp att informera de patienter ni skickar att ta prover hos oss att de själva kan boka sin tid till provtagningen genom att logga in på www.1177.se.

Snart kommer det finnas små kontaktkort att beställa. Det vore bra om ni kunde dela ut eller skicka med i kallelsen till de patienterna som berörs. Under tiden ber vi er berätta för era patienter att de enkelt bokar en tid som passar dem till provtagningen genom att logga in på www.1177.se.

Tack på förhand!

Vid frågor kontakta: