Ny leverantör av språktolktjänster från 1 oktober

​Region Halland har tecknat nytt avtal avseende tolkförmedling. Nu har vi endast en leverantör – DigitalTolk.

Nytt är också att du får en väg in till samtliga beställningar och att du enkelt kan se och hantera bokningar, få överblick över avdelningens bokningar, statistik mm. Avdelningen kan ha ett gemensamt inlogg.

Beställ inloggning genom att maila till info@digitaltolk.se eller ring 010-199 45 00.

Avtalet omfattar leverans av tolkförmedlingstjänster till och från det svenska språket och gäller från 2019-10-01 t.o.m 2021-09-30, med möjlighet till två års förlängning.

Leverantören kan leverera telefontolk (via akut bokning eller förbokning), videotolk samt platstolk. Möjligheten till videotolk kommer att integreras och rullas ut i regionen under hösten där verksamhetens art tillåter detta. Mer information kommer löpande.

Publicerad: 2019-10-04