Direkt till innehållet

Måndagen den 10 juni driftsätts nya personalverktyget för 1177 Vårdguidens e-tjänster

E-tjänsterna kommer vara nedstängda, både för vårdpersonal och invånare från fredagen den 7 juni klockan 14:00.
Inloggning i det nya personalverktyget blir möjlig under måndagen den 10 juni, lokal administratör på mottagningen kommer meddela när det är ok att logga in.

Inloggning via https://personal.1177.se/ med SITHS-kort

Alla nya ärenden hanteras och skapas i det nya personalverktyget, både ärenden från invånare och vid omvänt ärendeflöde.

Ärenden som fortfarande är öppna i nuvarande personalverktyg den 7 juni ska efter 10 juni också hanteras och avslutas i nuvarande personalverktyget.

Invånare får under en övergångsperiod två inkorgar för ärenden med namn ”Ärenden” för ärenden skickade i nya systemet och ”Äldre ärenden” för ärenden i det gamla systemet.

Allmän information kring plattformsbytet och den närmaste tiden efter: https://invanartjanster.atlassian.net/wiki/spaces/OVET/pages/695337041

Support

För vårdgivare
Regional support: eHälsa – 1177 Övriga frågor
Nationell support: e-tjanster@1177.se, 0771-25 10 10

För invånare
Nationell support: e-tjanster@1177.se, 0770-720000

Om innehållet
Senast ändrad: