Dragon Medical One (DMO) – Taligenkänning för privata vårdgivare

För privata vårdgivare som önskar använda Dragon Medical One (DMO) tillhandahåller Region Halland nu installation av programmet på regiondatorer och i VDI. Vårdgivaren ansvarar själv för att teckna avtal med leverantören Omilon gällande licenser, användarstöd och teknisk support. Avtalet med leverantören måste vara klart innan programmet kan installeras och användas.

Vårdgivare som har regiondatorer och önskar installera DMO på sina datorer skapar ärende för detta i Servicedesk –  IT – Dragon Medical One.

Vårdgivare som arbetar i VDI-miljön hittar DMO under startknappen i VDI-miljön från och med vecka 37.

För inloggning i DMO hittas aktuell vårdgivares ikon under startmenyn på datorskrivbordet:

Region Halland kommer endast att ge support med installation av DMO och problem kopplade till det. För all övrig support kontaktas leverantören Omilon.

Se även information på vårdgivarwebben: Dragon Medical One – Taligenkänning

Publicerad: 2023-08-31