OBS! Läkemedelsleveranser uteblir under torsdagen 4 juli

Läkemedelsleveranser till Region Halland uteblir idag torsdagen den 4 juli 2024 på grund av driftstörning hos leverantören Tamro. Problemet är nu åtgärdat, men har resulterat i att samtliga leveranser av läkemedel till vårdenheter utebli under torsdagen.

För förvaltningar som tillhör sjukhusen (HS, PSH, ADH) kommer de varor som skulle skickats idag att levereras med ordinarie leverans imorgon fredag (5 juli).

Informationen om uteblivna leveranser berör inte gula backar med slutenvårdsdos (dosrullar till patienter) eller gröna backar (cytostatikaläkemedel).

För akuta behov kan akutbeställningar läggas enligt ordinarie rutin.

För enheter inom NSVH samt kommunala läkemedelsförråd kommer läkemedelsleveransen att ske nästkommande ordinarie leveranstillfälle.

Vid behov som inte kan vänta till nästkommande tillfälle kan RGS Logistikservice kontaktas (tel. 010-4761900) för att om möjligt tidigarelägga leveransen under nästkommande vecka.

Läkemedelsenheten, Läkemedel Halland 2024-07-04

Publicerad: 2024-07-04